יום חמישי, 19 ביוני 2014

מכבי ראשון לציון, אלופת נערות י'

במשחק השלישי והמכריע בגמר הפלייאוף, מ.כ. חולון אירחה את מכבי ראשל"צ, לאחר שכל אחת ניצחה משחק אחד בסדרה בדיוק באותו הפרש. יש מי שטוענים שאנשים בארץ משתמשים יותר מדי במילה "מדהים", אבל אין מילה אחרת שיכולה לתאר את המשחק אתמול. מדהים. תקציר האירועים החשובים במשחק מנקודת המבט של ראשון:

דקה 10: שלי וליהיא יעקב נפצעות בו זמנית. שלי התאוששה למרות שהמשיכה לסבול מכאבים. ליהיא לעומתה בקושי הצליחה לדרוך על הרגל, והיה ברור שהיא לא תוכל לחזור לשחק. בלתי אפשרי.

דקה 20: ליהיא יעקב, מדדה על רגל אחת ועם כאבים, חזרה לשחק והמשיכה עד הסיום.

לקראת סיום המחצית הראשונה: ראשון עולה ליתרון 11-16 ונראית בדרך לניצחון קליל. הבעיה היא שגם חלק מהשחקניות שלה חושבות ככה ומפסיקות לרדת להגנה. התוצאה: כמה שערים קלים במתפרצות של חולון, ובהפסקה רק 15-16 לראשון.

דקה 39: 21-21. נראה שהולך להיות כאן מותח.

דקה 44: 21-24 לחולון, ששולטת במשחק מאז פתיחת המחצית.

דקה 50: 25-25. ראשון לא נכנעה, ושלי יעקב לקחה את המשחק על עצמה עם יכולת מרשימה ביותר, כשהיא מסיימת בתור הכובשת המצטיינת עם תשעה שערים. הולך להיות צמוד עד הסוף.

דקה 52: 25-28 לחולון. אולי לא יהיה כל כך צמוד.

דקה 55, 28-29 לחולון. ברור שיהיה צמוד. גם בזכות הקהל של ראשון: ברגעים הקשים לקראת הסיום, אוהדי ראשון ידעו לדחוף את הקבוצה בקריאות "מכבי, מכבי", בהנהגת ראש האולטראס גלעד מאור.

דקה 57, 29-29. רגע של מומנטום. שיר בן ציון, אחת השחקניות הבולטות בראשון, חטפה כדור ורצה חופשייה להתקפה. היה לה המון זמן לחשוב בדרך, מסוג המצבים שבהם יש יותר מדי זמן לחשוב ולהיכנס ללחץ. כל כך הרבה זמן לחשוב, שהספקתי לחשוב לעצמי: "אני בחיים לא הייתי עומד בלחץ, אין סיכוי שהייתי מבקיע. מה הסיכוי שהיא תבקיע?" מתברר שהסיכוי היה גבוה. בן ציון כבשה בקור רוח, אחד משבעה שערים שלה במשחק מצוין, והשוותה את התוצאה.

דקה 58:40, 30-30. מאיה כהן השוותה בעוד שער גורלי.

דקה 59:20, 30-31 לראשון. שלי יעקב כבשה שער יתרון, ולא היתה ראויה ממנה אחרי המשחק הנהדר שלה.

13 שניות לסיום, 31-31: חולון השוותה. הולכים להארכה, או שראשון תספיק לכבוש ב-13 השניות האחרונות?

אלה היו 13 שניות מותחות מאין כמוהן. כל כך מותחות, שהיה אפשר לחתוך את המתח בסכין. כל כך מותחות, שהקהל עצר את נשימתו. כל כך מותחות, שהן לא היו מומלצות לצפייה לחולי לב ונשים בהיריון. כל כך מותחות, שאפשר לכתוב עליהן שלוש קלישאות בבת אחת ולא להרגיש שהגזמת.

בעצם, אלה היו רק תשע שניות. בדיוק ארבע שניות לסיום, הכדור מצא את עצמו עמוק ברשת אחרי זריקה גדולה של ליהיא יעקב, ולא היתה ראויה ממנה אחרי משחק ההקרבה שלה. לחולון לא היה זמן להגיב. 31-32 מטורף. אתם יכולים לקרוא לקבוצה הזאת "מכבי", "מכבי ראשון" או " מכבי ראשל"צ", אבל הכי נוח לקרוא לה פשוט: האלופה.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה