יום שלישי, 14 באוקטובר 2014

לקראת ליגת האלופות: בית ב', (כמעט) בית המוות

זה היה אמור להיות בית המוות, עם מיטיילנד הדנית שתשלים בו שלוש קבוצות שהיו בפיינל-פור בעונה שעברה. מיטיילנד אכן מצאה את עצמה בבית, אבל לא בבית הנכון: היא תראה את ליגת האלופות מהבית, אחרי שהפסידה כבר במוקדמות. בית ב' נשאר בית חזק עם שתיים מהמועמדות לזכייה בטורניר, ורדאר ובודוצ'נוסט, אבל בית מוות תצטרכו לחפש במקום אחר.

בודוצ'נוסט (מונטנגרו)

כפי שדוברי המונטנגרינית שביניכם יודעים, בּוּדוּצְ'נוֺסְט במונטגרינית זה "העתיד". בשנתיים האחרונות בנו שם קבוצה חדשה אחרי הזכייה בליגת האלופות, וחיכו שהעתיד יגיע. עכשיו העתיד הגיע, וקוראים לו קתרינה בּוּלָאטוֺביץ'.




למעשה, העתיד לא הגיע אלא חזר: "קַאצָ'ה", כמו שמכנים אותה, כבר שיחקה בבודוצ'נוסט כשזו זכתה בליגת האלופות לפני שנתיים. קאצ'ה הספיקה מאז לעבור לרומניה ולהונגריה ולזכות בליגת האלופות עם גיור, ועכשיו היא חוזרת לקבוצתה האהובה. ביחד עם הרומניה כריסטינה נֵאָגוּ יהיה לבודוצ'נוסט צמד שוּטריות אימתני, ועם השוערת הטובה בעולם קלרה ווֺלְטֶרינג והפיבוט הטובה בעולם דְרַגאנָה צְבִיִיץ', יש לבודוצ'נוסט סיכוי טוב לעשות את זה.

ורדאר סקופיה (מקדוניה)

לפני שנה כתבתי כאן: "בגלל המחסור באוליגרכים איכותיים במקדוניה, ורדאר ייבאה אוליגרך רוסי, סרגיי סמסוננקו. למי אכפת שאף אחד לא יודע בדיוק מי הוא, מה המטרות שלו ומאיפה הכסף שלו?"

הפרטים האלה עדיין אינם ידועים, אבל אם מישהו מציע לכם מיליוני דולרים, אולם חדש ומספר דו ספרתי של כוכבות-על, לא תקחו?

לפני שלוש שנים התחילו לבנות את האולם החדש בחולון, ועדיין לא ידוע מתי העבודות יסתיימו. אצל סרגיי סמסוננקו דבר כזה לא היה קורה. את האולם החדש בסקופיה על שם המהפכן יאן סנדנסקי, עם 6500 מקומות ישיבה, לקח לו בדיוק 16 חודשים לבנות:




באולם המפואר יצטרפו חמש כוכבות חדשות לעשר הכוכבות שסמסוננקו הביא בעונה שעברה. ביניהן תהיה גם המקשרת הקרואטית אנדראה פֶּנֶזיץ', אחת השחקניות הטובות בעולם, שתשלים צמד מקשרות נפלא עם אנדראה לֶקִיץ' הסרבית. אנדראה הסרבית ואנדראה הקרואטית יובילו צוות שחקניות איכותי, וינסו להתקדם אל מעבר לחצי הגמר שאליו הגיעו בעונה שעברה.

ומה עם האינטרסים הסודיים של סמסוננקו? אולי הם קשורים למלון בן שבע הקומות שהוא הקים בצמוד לאולם.



תורינגר (גרמניה)

תורינגר היתה רחוקה בעונה שעברה שער אחד מניצחון על ורדאר ועלייה על חשבונה לפיינל-פור. החטאה גדולה של הפיבוט אניה אלטהאוס מנעה ממנה לעשות את זה. אלטהאוס עברה בקיץ לאותה וורדאר, ושתי כוכבות נוספות עזבו את תורינגר, שלא התחזקה אפילו בשחקנית משמעותית אחת. תורינגר תיהנה מחזרתה למגרשים של המרכזת קרסטין ווֺלבּוֺלד אחרי פציעה ארוכה, ותבנה כרגיל על היכולת של המקשרת נדיה נדגוֺרנַיָיה, אבל תסבול מגעגועים לשחקניות שעזבו. הקיץ הארוך שעבר על הקבוצה הרחיק אותה ביותר משער אחד מוורדאר.

מבחינתנו הישראלים, כדאי לשים לב להרברט מולר, מאמן תורינגר ואחד המאמנים הטובים באירופה, שהוא גם מאמן נבחרת אוסטריה, שתתמודד עם ישראל במוקדמות המונדיאל. איתו בקבוצה נמצאות שתי שחקניות הנבחרת האוסטרית, הקיצונית השמאלית סוניה פריי, שנחשבת לאחת הצעירות המבטיחות בעולם בתפקידה, והמקשרת הקשוחה קתרין אנגל.


סוניה פריי. תתחילו להתכונן


פודרבקה וגטה (קרואטיה)

זאת הקבוצה שעלתה מהמוקדמות על חשבון מיטיילנד, ובגללה אין לנו כאן בית מוות. העונה שעברה שלה היתה חלשה, העונה היא התחזקה בכמה שחקניות לא רעות של נבחרת קרואטיה, שלא יפצו אותנו על הגעגועים למיטיילנד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה