יום שישי, 17 באוקטובר 2014

לקראת ליגת האלופות: בית א', שאריות של פעם

שתי קבוצות בינוניות, ושתיים אחרות שירדו מגדולתן, ירכיבו את הבית המשעמם ביותר של שלב הבתים הראשון.

קרים לובליאנה (סלובניה)

רק לפני שנתיים, קְרים הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות. בעונה שעברה קרים עדיין החזיקה בכמה כוכבות-על. "החזיקה" זאת אולי מילה חזקה מדי, אחרי שהקבוצה נאלצה לשחרר את כל הכוכבות שלה כשהכסף נגמר. רוב השחקניות עזבו כבר במהלך העונה אחרי שלא קיבלו משכורות, השאר עזבו בקיץ. מי נשארו? כמה שחקניות בינוניות וחיזוק טרי של שתי שחקניות רוסיות.

היפו (אוסטריה)

רק לפני שנתיים, היפו זכתה בגביע המחזיקות. בעונה שעברה שיחקו אצלה שמונה מהשחקניות הבכירות של נבחרת ברזיל, אלופת העולם, בזכות הסכם של היפו עם ההתאחדות הברזילאית, שמימנה את החוזים. ההסכם נגמר, להיפו אין כסף, הכוכבות הברזילאיות עזבו, והיפו בונה קבוצה חדשה עם שחקניות אוסטריות מקומיות. עם כל הכבוד לכדוריד המקומי, קבוצה שמתבססת על אוסטריות היא קבוצה בינונית, וזה בדיוק מה שהיפו תהיה השנה.

מהזווית הישראלית, כדאי לעקוב אחרי היפו משום שחלק גדול מהשחקניות שלה משחקות בנבחרת אוסטריה, שתשחק נגד ישראל במוקדמות אליפות העולם בדצמבר.

לייפציג (גרמניה)

שתי שניות. זה הזמן שנשאר לקרולינה קודלאץ, הכוכבת הפולנייה של לייפציג, כדי להשוות את התוצאה במשחק המכריע של המוקדמות נגד פרנצווארוש. אז זה מה שהיא עשתה.




כמו שאולי שמתם לב, הבאזר צלצל לפני הזריקה, אבל השופטות החליטו להתעלם ממנו. זאת לא היתה ההחלטה השנויה במחלוקת הראשונה של השופטות בדקה האחרונה. לחובבי שערוריות השיפוט, הדרמות והפנדלים, מומלץ לצפות החל מ-1:38:23, בדקה וחצי האחרונה של ההארכה ובפנדלים שבאו אחריה:



אם הייתם צופים בכל המשחק (מותר לכם, כולו נמצא בוידאו הנ"ל), הייתם רואים תצוגה הירואית של קרולינה קודלאץ וחברותיה ללייפציג, ששיחקו ללא שלוש שחקניות פצועות. תצוגה שמוכיחה שיש להן מקום בליגת האלופות, ועם הבית הקל שהגיעו אליו, אין סיבה שלא יגיעו אפילו לרבע הגמר בהמשך.

דינמו סינארה וולגוגראד

אלופת רוסיה בשש השנים האחרונות תמשיך להתבסס על שחקניות שגדלו במועדון, ביחד עם חיזוק נקודתי. היא תתהדר העונה בשחקנית התוניסאית הראשונה אי פעם בליגה הרוסית, אסמה אלגאווי. המטרה של דינמו העונה תהיה להוכיח שהיא כוח משמעותי גם באירופה. כמו לייפציג, גם היא עשויה לנצל את הבית הקל כדי להגיע עד רבע הגמר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה