יום רביעי, 15 באוקטובר 2014

לקראת ליגת האלופות: בית ג'

גיור, מחזיקת ליגת האלופות, תבלה בבית ג' עם ויבּוֺרג, מחזיקת גביע המחזיקות, לוקומוטיב זאגרב וסֵבהוֺף.

גיוֺר (הונגריה)

כשהספונסר שלך הוא אאודי והתקציב שלך הוא 3.5 מיליון יורו, אפשר למצוא פיתרון קל לכל בעיה. השוּטרית קתרינה בולאטוביץ' עזבה? אין בעיה, השוּטרית הגרמניה סוזאנה מולר הגיעה במקומה. המרכזת הטובה בעולם, אניטה גֵרְבִּיץ, כבר בת 31 ורוצה לנוח מדי פעם? אין בעיה, המרכזת הספרדייה מַקַארֶנָה אגילאר הגיעה כדי לתת לה מנוחה. אולם של 3000 צופים לא הספיק כדי להכיל את כל האוהדים? אין בעיה, בונים אולם חדש של 5500 מקומות. השוערת הנורבגית קתרין לוּנְדֶה, אולי השוערת הטובה בעולם, נכנסה להיריון? אין בעיה, מביאים... רגע... אופס... 

אין תחליף לשוערת הטובה בעולם. גיור אמנם הביאה במקומה את שוערת נבחרת קרואטיה, גרוּבּיסיץ', וגם ככה נמצאת בקבוצה שוערת נבחרת הונגריה, הֶר, אבל הן לא קתרין לונדה. אף אחת היא לא קתרין לונדה. טובות ככל שיהיו גרוביסיץ' והר, והן טובות, רק לונדה מסוגלת לגרום ליריבות להיכנע פסיכולוגית עוד לפני שעלו לזריקה. 

לונדה ובן זוגה, הכדורגלן הסרבי ניקולה טרייקוביץ'
 גיור עדיין הקבוצה הטובה באירופה והמועמדת הבכירה לזכייה, עם כמה מהשחקניות הטובות בעולם. אבל בלי לונדה, ליריבות פתאום יש סיכוי להבקיע.

 ויבורג (דנמרק)

אם תקפצו לבקר בפורום הכדוריד handball123, תגלו שכמעט למחצית מהמשתתפים יש באווטאר תמונה של לוּאיסֶה בּוּרְגַארְד. כולם אוהבים את המקשרת הימנית בת ה-21. הם לא אוהבים אותה בזכות כישרון מסוים או בזכות החיוך המקסים שלה. הם אוהבים אותה בזכות האופי. כמו שאומר עליה הפרשן הדני בנט נייגארד: "היא הסמל של רוח לחימה אדירה ושל מוסר עבודה - אפשר לראות את זה עליה. היא כל כך רוצה את המשחק." בורגארד היא השחקנית שכל אוהד חולם עליה. גם אם היא תפסיד, אפשר להיות בטוחים שהיא תיתן הכול. ותוסיף כמה כיסוחים בהגנה מתחת לאף של השופטות.

גם החברות של בורגארד לקבוצה זוכות לפופולאריות: הקיצונית מריה פיסקֶר בזכות המהירות, המקשרת הסרבית סַאניָה דמיָאנוֺביץ' בזכות הגובה והזריקה החזקה, והמרכזת השבדית בלה גוּלדן בזכות חוכמת המשחק. אבל מעל כולן, אי אפשר שלא לאהוב את לואיסה בורגארד, בזכות האופי.

טוב, וגם בזכות החיוך המקסים שלה.



סבהוף (שבדיה)

הקבוצה השבדית היתה אחת הקבוצות המפתיעות של העונה שעברה, וכמעט העפילה לפיינל-פור. היא נהנתה מהיכולת של שתי הכוכבות, המרכזת אידָה אוֺדֶן והשוּטרית ג'ני אַלְם, ביחד עם שלוש כוכבות משנה: ג'אמינה רוברטס, לין בלום והאנה פוגלשטרום.

אודן ואלם עדיין בקבוצה. כל השאר לא. במילים אחרות, אם קודם נהנו אידן ואלם מצוות מסייע משובח, עכשיו הן נשארו לבד, מוקפות בשבדיות צעירות (ובשוערת טובה, אידֶהן, שנשארה גם היא מהעונה שעברה). אם בעונה שעברה סבהוף נלחמה על עלייה לפיינלפור, העונה היא תילחם על עלייה לשלב הבתים המרכזי.

 לוקומוטיב זאגרב (קרואטיה)

אם אפילו מאמן ויבורג אומר שלוקומוטיב זאגרב היא תעלומה בשבילו, כנראה שהקבוצה הזאת היא באמת תעלומה. נצטרך לחכות ולראות מה היא שווה, עם סגל שכולל לא מעט שחקניות נבחרת קרואטיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה