יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

לקראת ליגת האלופות: בית ד'

בבית ד' שוכנות להן שתיים מהמועמדות הבכירות להגיע רחוק בטורניר, לארוויק ובאיה מארה, ביחד עם שתיים שלא מועמדות להגיע רחוק בטורניר, מץ ולובלין.

באיה מארה (רומניה)

בשנת אלפיים התרחש בעיר בַּאיָה מַארֶה האסון האקולוגי הגדול ביותר באירופה מאז צ'רנוביל, אחרי שפיצוץ במפעל לכריית זהב הוביל לשחרור שבעים טונות של ציאניד ומתכות כבדות לנהר הדנובה. ב-14 השנים שעברו מאז נזהרו בבאיה מארה מפיצוצים, אבל לפי הסגל של קבוצת הכדוריד המקומית, הולך להיות פיצוץ חדש העונה.



עם שתי כוכבות-על בכל עמדה, עם שחקניות משמונה מדינות שונות, עם שתי ברזילאיות, שתי רוסיות, נורבגית אחת, הונגרייה, הולנדית, ביילורוסית ומקדונית בנוסף לרומניות המקומיות שבסגל, לבאיה מארה יש כמות של כישרון ואגו שמספיקה לכמה קבוצות ולכמה כדורים, אבל היא רק קבוצה אחת עם כדור אחד. באיה מארה תתפוצץ במהלך העונה, והשאלה היא איזה פיצוץ נראה: פיצוץ של כישרון שידרוס את היריבות ויחזיר לעיר את הזהב שאיבדה באסון, או פיצוץ של אגו שיגמור את הקבוצה עצמה כמו ציאניד.

באיה מארה היתה הקבוצה הכי סימפטית בליגת האלופות בעונה שעברה, עם שחקניות מקומיות מתלהבות ומלהיבות, אנדרדוגית שכמעט עלתה לשלב הבתים המרכזי. השחקניות האלה עדיין שם, רק שעכשיו נושפות בעורפן שחקניות זרות. אל שוערת נבחרת רומניה המצוינת אוּנְגוּרֵאַנוּ הוצמדה שוערת נבחרת ברזיל, אחת משתי השוערות הטובות בעולם כיום, ברברה ארנהרט. אל כוכבת הקבוצה, הקיצונית הימנית אדריאנה נֶקִיטָה, הוצמדה הברזילאית אלכסנדרה דוֺ נַסִימֵנְטוֺ, שחקנית השנה בעולם 2012, וכך הלאה והלאה. בינתיים הן עדיין מחייכות.

הברזילאיות ארנהרט (מימין) ודו נסימנטו


לצופים שמעדיפים שחקניות חביבות ולא כוכבות-על זרות, מומלץ לצפות בעיקר בצעירות המקומיות המבטיחות אליזה בוּשֶקִי ולוצ'יאנה מארין. כל עוד תצליחו לראות אותן בין כל שאר הכוכבות.

לארוויק (נורבגיה)

אלופת נורבגיה הנצחית עברה עונה קשה ורבת פציעות. לעונה הזאת היא מגיעה רעננה ובריאה, בעונה שניתן להגדיר אותה כ"עונה של אִם-ים". לארוויק יכולה להתחרות על התואר בכמה תנאים: אם סנדרה טוֺפט, שוערת נבחרת דנמרק, תיכנס לנעליים הענקיות של ססיליה לגאנגר, אולי השוערת הגדולה בכל הזמנים, שפרשה בקיץ; אם האחיות המופלאות נורה ותאה מוֺרק, שעברו ביחד תשעה ניתוחי ברכיים בארבע השנים האחרונות, יישארו בריאות; אם אַלינה ווֺיטַאס, שהתרגלה להיות הכוכבת הבלתי מעורערת של לובלין, תשחזר את יכולתה מפולין בעונתה הראשונה מחוץ לפולין; אם הגוף של הותיקות גרוֺ הַמֶרְסֶנְג, איזבל בְּלַנְקוֺ, לינקָה ריגֶלהוּת קוֺרֶן, אניה אֶדִין ולין סוּלַאנְד יחזיק מעמד; אם אף שחקנית לא תיכנס להיריון, אחרי ששמונה שחקניות שונות של לארוויק נכנסו להיריון בשלוש השנים האחרונות; אם רוב התנאים האלה יתממשו, לארוויק תהיה בפיינל-פור ותוכל לחלום על זכייה בתואר שבו זכתה לפני שלוש שנים.

הכירו את המוֺרקיות: נורה ותאה מורק. רק שישמרו על הברכיים

לובלין (פולין)

זוכרים את אַלינָה ווֺיטַאס, אחת מה"אִם-ים" של לארוויק? נו, זה היה רק לפני פיסקה אחת... ההיא שכתבתי עליה שהיא "התרגלה להיות הכוכבת הבלתי מעורערת של בלובלין"? כן, זאת.



אז זהו, לובלין איבדה את הכוכבת הגדולה שלה. אלינה וויטאס. השחקנית שהביאה ללובלין שתי אליפויות פולין רצופות. הקבוצה הביאה שתי ברזילאיות חדשות, ג'סיקה קינטינו ופטריסיה דה זֶ'ז'וּס, אבל לוויטאס אין תחליף. איתה לובלין נתנה פייט בבית המוות בעונה שעברה למרות שהפסידה את כל משחקיה, בלעדיה היא תקווה להתחרות במץ על המקום השלישי.

מץ

למץ יש לא מעט שחקניות סימפטיות, שנכשלו לחלוטין באירופה בעונה שעברה. הן לפחות זכו שוב באליפות צרפת ויוכלו לנסות לתקן. עם שחקניות כמו איבט ברוֺש, קלודין מנדי ולאורה גלסנר, יש להן סגל לא רע, ואולי גם נחזה סוף סוף בעונת הפריצה של הספרדייה לארה אסטרדה גונזאלס. רק שנצטרך לחזות בהן על mute, כי 5000 הצופים הנאמנים של מץ לא מפסיקים להרעיש בזמבורות מחרישות אוזניים והורסים כל סיכוי ליהנות מהאווירה. הצפייה לא מומלצת לבעלי האוזניים שביניכם.

דמבו. לא היה מחזיק מעמד ביציע אפילו דקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה