יום שבת, 3 במאי 2014

המילון השלם: פיינל-פור ליגת האלופות בכדוריד נשים




בימים שבת וראשון יתקיים בבודפשט, לראשונה בהיסטוריה, פיינל-פור בליגת האלופות בכדוריד נשים. כל המשחקים ישודרו ישירות בערוץ הרשמי באינטרנט:

שבת, חצאי הגמר:
16:00: גיור (הונגריה) - FC מיטיילנד (דנמרק)
18:30  בודוצ'נוסט (מונטנגרו) - ורדאר (מקדוניה)

ראשון:
15:30 המשחק על מקומות 4-3
18:00 משחק הגמר

הנה המילון השלם לקראת הפיינל-פור. יש מי שיטענו שהמילון הוא העתקה חסרת בושה של "מילון הסופרבול השלם" המסורתי של אריאל גרייזס. אני מעדיף לטעון שרק קיבלתי ממנו השראה.

אחד-עשר אלף: כ-11,000 צופים ימלאו עד אפס מקום את אולם "Papp Laszlo", אחרי שכל הכרטיסים נחטפו בתוך מספר ימים. רוב הצופים יהיו הונגרים שיתמכו בגיור, ושלוש הקבוצות האחרות הסתפקו ב-250 כרטיסים לכל אחת, אם כי אפשר להניח שאוהדים נוספים שלהן יישבו ברחבי האולם. ליד האולם ישודרו המשחקים על מסכי ענק באזור אוהדים מיוחד.

בודוצ'נוסט: הקבוצה ממונטנגרו כבר זכתה בליגת האלופות לפני שנתיים. בודוצ'נוסט היא "צ'לסי" של הכדוריד, עם משחק הגנה קשוח שלפעמים הופך לאלימות של ממש (שימו לב לבִּרכּיוֺת של הפיבוטית צבייץ'). האוהדים היריבים שונאים אותה בגלל האגרסיביות, הצופים הנייטרלים אוהבים אותה בזכות השחקניות הרבות של נבחרת מונטנגרו הנערצת.

בּוֺנָבנטוּרה, ג'וליה ושרלוט: צמד התאומות הן שופטות צרפתיות שישפטו בגמר הפיינל-פור. עם בדיוק אותה תסרוקת, אותה הבעת פנים ואותו חיוך מפחיד, הן נראות כאילו יצאו הרגע מסרט אימה. לפעמים גם הקבוצות שהן שופטות מרגישות ככה.




שימו לב: רק באחת מהתמונות יש שחקניות של סרט אימה אמיתי!

גיור: אחרי שיא לוזריות של שבעה הפסדים רצופים בגמרים אירופאיים, קבוצת הגלקטיקאס של גיור זכתה סוף סוף בליגת האלופות בעונה שעברה. עם הכסף של הספונסרית אאודי, עם כוכבת-על כמעט בכל עמדה ועם הקהל הביתי, היא פייבוריטית לזכות שוב השנה.



גרביץ, אניטה (Anita Görbicz): המרכזת בת השלושים של גיור היא המרכזת הטובה בעולם כיום. היא אחת הספורטאיות הנערצות בהונגריות וזוכה למעמד דומה בקרב חובבי הכדוריד בעולם כולו, גם בזכות יכולתה על המגרש וגם בזכות המראה המצודד שחשפה בצעירותה במגזינים כמו FHM. אתם תצטרכו להסתפק כאן בתמונות צנועות יותר, מכריכת הספר שנכתב עליה בהונגרית:




דוּדָה: אדוארדה "דודה" אמוֺרים הברזילאית היא עוד אחת מהכוכבות של גיור. בשנה האחרונה היא זכתה בכל תואר אפשרי: ליגת האלופות, אליפות העולם וה-MVP של אליפות העולם. לא מפתיע בגובה של 1.86 מטר ועם הרבה כוח בידיים.

הונגריה: המדינה המארחת. האוהדים ההונגרים נוטים לפטריוטיות, ושתיים מהקריאות הפופולריות ביותר במשחקים של גיור הן "יָא יָא הונגריה" ו"אִיָה אִיָה הונגרִיָה". הייתי אומר משהו, אבל עם "אל אל ישראל" אנחנו לא יכולים באמת להתנשא על קריאות של אחרים.

ורדאר: הקבוצה המקדונית מסקופיה היא קבוצת גלקטיקאס חדשה, בעיקר בזכות מיליונר רוסי מסתורי בשם סרגיי סמסוננקו, שהביא לה עשר שחקניות חדשות בקיץ ובונה לה אולם חדש. קשיי ההסתגלות לא עניינו את הכוכבות החדשות, שהעפילו בקלות לפיינל-פור למרות יכולת לא מרשימה.

וולטרינג, קלרה: השוערת הגרמניה של בודוצ'נוסט  היא אולי השוערת הטובה בעולם. היא קצת משוגעת על המגרש ושמועות אומרות שגם מחוצה לו. בכל שנה היא רוצה לפרוש מכדוריד כדי לעבור לנהל את חוות הענק שנמצאת בבעלות משפחתה כבר מאות שנים, ובכל שנה משתכנעת להמשיך לשחק בתקווה לזכות בעוד תואר. לפי כמה מתמונות בעלי החיים שהיא פרסמה בדף הפייסבוק שלה, הפרות בחווה צריכות לקוות שהיא תמשיך לשחק עוד שנים רבות.



זְבֶזְדָה זבניוֺגוֺרוֺד: המתח ביום ראשון לקראת הגמר יהיה קשה מנשוא. כדי להעביר את הזמן, תוכלו לצפות בקבוצה הרוסית בעלת השם המגניב, כשתתארח במשחק הראשון של גמר גביע המחזיקות אצל ויבורג הדנית. 14:00 שעון ישראל.

טרוֺאֶלסן, טרינה: שחקנית מיטיילנד האהובה לא נמצאת בכושר טוב העונה, ותעבור לטולוז בעונה הבאה. היא נמצאת במילון רק בגלל שלא היתה שחקנית אחרת באות ט', ועם כינוי כמו TT היא פשוט מושלמת לאות הזאת.

יורגנסן, סטינה ולין: והנה שתי שחקניות מיטיילנד שראויות להיות במילון גם בלי קשר לאות שבו מתחיל שם המשפחה שלהן. אין ביניהן קשר משפחתי, אבל יש ביניהן קשר מצוין על המגרש בתור שתי המקשרות של מיטיילנד, ביחד עם המרכזת ניקה גרוט. את התנועה הבלתי פוסקת של סטינה ללא כדור צריך ללמד בבתי הספר לכדוריד, ובעזרתה היא גם מפנה שטחים כדי שלין תנצל את הכוח הפיסי שלה.

כנפיים – עם בירה טובה וסלרי עם גבינה כחולה. אבל העיקר אלו הכנפיים. מטוגנות בדיוק במידה שהעור בחוץ פריך והבשר בפנים רך ונימוח. הטיגון נעשה עם הרוטב, כך שבכל ביס אתה מרגיש אותו. אחרי שגומרים לטגן שופכים למעלה עוד רוטב שעושה את הכנפיים עוד יותר עסיסיות. כל כך עסיסיות, שהטעם שלהן נשאר בקצוות השפתיים גם יומיים אחרי. והריח, או הריח. אתה מקרב את הכנף לפה וכבר יכול להריח את הרוטב החריף, ועקצוץ מתחיל בגרון. ואז אתה נותן את הביס הראשון והטעם ממלא לך את כל חלל הפה. והכיף שבלאכול בידיים ולהתלכלך. והשילוב שבין הטעם של הכנפיים ובין הקרירות המרירה של הבירה. אם אתם לא רעבים עכשיו, אתם לא בני אדם (וכרגיל, תודה לאמיר אשכנזי שעשה אותי רעב שנה שביעית ברציפות). תשכחו, מזה, אני טבעוני!

כרוב: עם בירה טובה וסלרי עם קצת חסה מעל. אבל העיקר זה הכרוב. מבושל בדיוק במידה שהעלים בחוץ פריכים והעלים בפנים רכים ונימוחים. הבישול נעשה עם הרוטב, כך שבכל ביס אתה מרגיש אותו. אחרי שגומרים לבשל שופכים למעלה עוד רוטב שעושה את הכרוב עוד יותר עסיסי. כל כך עסיסי, שהטעם שלו נשאר בקצוות השפתיים גם יומיים אחרי. והריח, או הריח. אתה מקרב את הכרוב לפה וכבר יכול להריח את הרוטב החריף, ועקצוץ מתחיל בגרון. ואז אתה נותן את הביס הראשון והטעם ממלא לך את כל חלל הפה. והכיף שבלאכול בידיים ולהתלכך. והשילוב שבין הטעם של הכרוב ובין הקרירות המרירה של הבירה. אם אתם לא רעבים עכשיו, אתם לא בני אדם.

הידעתם שאחד המאכלים הלאומיים של הונגריה הוא אטריות כרוב?

לקיץ', אנדראה: הכוכבת הבלתי מעורערת של ורדאר, שנשאה את הקבוצה על כתפיה עד הפיינל-פור. השוּטרית היא אחת השחקניות הטובות והאהובות במולדתה סרביה ובעולם, בזכות היכולת המצוינת, הפתיחוּת לתקשורת והבלוג שהיא מנהלת במטרה לקדם את כדוריד הנשים. בשנה שעברה זכתה בליגת האלופות עם גיור והיתה שחקנית העונה של התאחדות הכדוריד האירופאית. אם אתן ספורטאיות שמחפשות מודל לחיקוי, לקיץ' היא הספורטאית האולטימטיבית. והיא גם אוהבת כלבים:



מיטיילנד: בניגוד לשלוש הקבוצות האחרות בפיינל-פור, מיטיילנד העפילה אליו רק בקושי, אחרי ניצחון ביתי במשחק המכריע נגד תורינגר. הבעיה של הקבוצה לא היתה היכולת, אלא הנטייה לשמוט יתרונות לקראת סיום המשחק. היא איבדה יתרון של יותר מארבעה שערים בארבעה משחקים רצופים. לא ברור אם הבעיה היא מנטלית או כושר גופני, אבל הקבוצה חייבת להשתפר אם היא רוצה סיכוי כלשהו נגד גיור בחצי הגמר.

נֵאָגוּ, כריסטינה (Cristina Neagu): לשוּטרית הרומניה של בודוצ'נוסט יש יד ימין אדירה, יד נפץ שאפילו וינטו היה מתגאה בה. בתור רומניה היא נוטה להצטיין במשחקים נגד קבוצות הונגריות. האם היא תעשה זאת שוב, או שההונגריות יאכילו אותה בבלינצ'סים?



ס: אחת האותיות האהובות על ההונגרים, בעיקר אם אפשר להצמיד לה z או c. אם תחפשו את המקום שלכם באולם, זה ייראה ככה:
Szector = יציע, Sor = שורה, Szek = כיסא. ואלה עוד מילים קלות יחסית. נראה אתכם אומרים: Bajcsy-Zsilinsky.  

פטרוביץ', רדמילה: הקיצונית הימנית של בודוצ'נוסט ואחת הטובות בעולם. מתמחה במתפרצות ובתנועה למרכז. בקיץ הקודם היא התחתנה ושינתה את שם משפחתה ממיליאניץ' לפטרוביץ', בעונה הבאה תצא לחופשה בשאיפה להיכנס להיריון.



פלצ'ינטה (Palacsinta): ככה אומרים בלינצ'ס בהונגרית. אפשר לקוות שיש כאלה גם בקפיטריה של האולם, ליד הגוּלש.




צְבִיִיץ', דרגאנה (Dragana Cvijic): אתם יכולים לקרוא לה "צביה", כמו שמכנים אותה בסרביה ובבודוצ'נוסט, אבל בגובה של 1.85 מטר ומשקל 93 קילו, כדאי שלא תרגיזו את השחקנית הכי אלימה והפיבוטית הכי טובה בעולם. בשנה האחרונה היא הוסיפה להגנה ולבִּרְכּיוֺת גם יכולת נהדרת, הובילה את סרביה לסגנות אליפות העולם והיא הנשק המסוכן ביותר של בודוצ'נוסט העונה. מכל בחינה אפשרית.

 Ø: אוסטרגרד ינסן, טרינה (Trine Jensen Østergaard): הקיצונית הימנית של מיטיילנד נמצאת כאן לא רק בגלל האות הראשונה המגניבה של שם משפחתה, אלא גם בזכות היכולת והמהירות שלה באגף. מי שראה אותה בגביע העולם לא ישכח אותה, ומי שלא, רצוי שיראה אותה בפיינל-פור.



קַאצָ'ה: קתרינה "קאצ'ה" בולאטוביץ', המקשרת המונטנגרינית של גיור, היא אחת השחקניות הטובות בעולם, שזכתה באליפות אירופה עם מונטנגרו ובליגת האלופות עם בודוצ'נוסט. כשהיא יוצאת מחוץ למונטנגרו היא מצליחה פחות, ובשנה הבאה תחזור לבודוצ'נוסט. במקרה שהיא תפגוש אותה העונה בגמר, האם היא תשחק במלוא יכולתה?

רדיצ'ביץ', יובנקה: "יוֺקָה", הקיצונית הימנית של ורדאר, נהנית ממהירות ובעיקר מווינריות מרשימה. המונטנגרינית זכתה עם גיור בליגת האלופות בעונה שעברה, כשהיא מנצחת כמעט לבדה את המשחק המכריע נגד אולטצ'ים הרומנית בחצי הגמר. כדאי לשים לב לקריצות, לחיוכים ולשאגות שלה במהלך המשחק, שהופכים כל משחק שלה לחווייה.

יוקה ולקיץ' חוגגות בגיור בעונה שעברה. העונה הן בורדאר.


שראפובה, מריה: למרבה השמחה, כדוריד הוא משחק מספיק מעניין כדי שידברו על יכולתן של הספורטאיות ולא על המראה החיצוני שלהן, יפות ככל שיהיו.

תבלו – כרגיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה