יום ראשון, 4 במאי 2014

לקראת גמר ליגת האלופות: גיור - בודוצ'נוסט

מי שראה את המשחקים אתמול יכול להניח שלבודוצ'נוסט אין סיכוי. קבוצה שמשחקת כל כך רע בהתקפה לא יכולה לנצח נגד גיור האימתנית ו-10,000 האוהדים שלה ביציע. העניין הוא שבודוצ'נוסט נראית ככה ברוב המשחקים שלה, שורטת ובועטת ומצליחה איכשהו לשרוד. שני המשחקים בין גיור לבודוצ'נוסט העונה הסתיימו בתיקו. אז גיור היא הפייבוריטית הברורה, כרגיל, אבל אי אפשר לפסול את הסיכוי להפתעה.

זאת היתה האווירה בפעם האחרונה שהן נפגשו בגמר, לפני שנתיים, במשחק המכריע אצל בודוצ'נוסט:




היום 10,000 הונגרים ירצו נקמה על ההפסד ההוא. כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

היתרון של גיור: אניטה גרביץ. היא לא רק המרכזת הטובה בעולם, היא גם המנהיגה של הקבוצה שיודעת להרים אותה ברגעים הקשים. לבודוצ'נוסט אין מרכזת ברמתה, קינגה ביזדרה הפולניה היא מרכזת אמינה וסולידית אבל אין לה את הכישורים של גרביץ. לבודוצ'נוסט גם אין מנהיגה ברמתה של גרביץ, כמו שיכולנו לראות אתמול בדקות הארוכות בהן היא לא כבשה ואיבדה את העשתונות.

היתרון של בודוצ'נוסט: האגפים. שחקניות הכנף של גיור לא רעות, אבל אלה של בודוצ'נוסט מצוינות. מיידה מהמדוביץ' בשמאל היתה מצוינת אתמול ושלטה באגף מול בת ארצה יובנקה רדיצ'ביץ'. רדמילה פטרוביץ' משמאל בולטת בדרך כלל אפילו יותר ממנה, למרות שאתמול היא היתה שקטה והסתפקה בעיקר בזריקות שבע.

הקרב הגדול: דרגאנה צבייץ' נגד היידי לוקה. שתי הפיבוטיות נחשבות לטובות ולאלימות ביותר בתפקידן, למרות הבדלי הסגנון הברורים ביניהן: צבייץ' אוהבת להשתמש בברכיים כדי לבעוט ביריבותיה, לוקה מעדיפה להשתמש במרפקים כדי לחבוט ביריבותיה. הולך להיות מעניין.

הרגע ששווה לשים לב אליו: הרגע שבו מילנה קנזביץ' תיכנס למגרש. קנזביץ' היתה מושעית מחצי-הגמר לאחר שנגחה באניטה גרביץ במשחק בין הקבוצות בשלב הבתים:




מתברר שבאירופה לא נהוג לנגוח באנשים, וההונגרים כועסים מאוד על קנזביץ', שנגחה דווקא בשחקנית האהובה עליהם ביותר. בזמן שגרביץ תקבל כרגיל את העידוד הנלהב ביותר, האולם כולו יחכה לקנזביץ' כדי לקבל את פניה. לא ברור אם היא תפתח בהרכב של בודוצנ'וסט, אבל ברגע שהיא תהיה על המגרש שווה להסתכל על הקהל ההונגרי והתגובה שלו.

היום ב-18:00 שעון ישראל, הגמר הגדול. לא להחמיץ!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה