יום שלישי, 6 במאי 2014

בפעם השניה ברציפות: גיור אלופת אירופה

*כל התמונות ברשומה נלקחו מאתר איגוד הכדוריד האירופאי

- שלושה משחקים הייתי צריך לחכות כדי לשמוע קללות בהונגרית מהקהל ההונגרי המנומס מדי. בגמר קיבלתי את מבוקשי. הכרוז הציג את שחקניות בודוצ'נוסט, וכולם חיכו למילנה קנזביץ', שבתור מספר 90 היתה האחרונה. ואז זה הגיע: 10,000 הונגרים, זקנים, נשים וטף, מקללים בכל קללה אפשרית, כולל כמה סבתות שעושות תנועות מגונות. היה שווה לחכות.

- לא רק אוהדי מכבי סל: גם אוהדי גיור נוהגים לשיר את ההמנון בצורה ספונטנית לפני משחקים.

- בכלל, ההונגרים אוהבים המנונים. לא קצת מוגזם לקום ולעמוד דום לכבוד המנון ליגת האלופות?

- המאמן המונטנגריני הערמומי, דרגאן אדזיץ', ניצל פציעה של שחקנית כדי להכניס את קנזביץ' לראשונה למגרש בזמן שהקהל לא שם לב. חבל ששאר המהלכים שלו במשחק לא היו טובים באותה מידה.

- מילנה קנזביץ' היתה בערך שתי דקות על המגרש לפני שנשארה שרועה על המגרש אחרי התנגשות. בהתחלה דאגתי שהיא נפצעה ושזכיתי לראות את השחקנית האהובה עליי לשתי דקות וזהו. אחר כך, כשהיא כמעט בלעה את הלשון, החובש נכנס לפאניקה והרופאים נכנסו בריצה למגרש, דאגתי שקרה משהו יותר גרוע. למרבה המזל היא התאוששה ואפילו חזרה לשחק.  

- שתי הקיצוניות של בודוצ'נוסט הן בין הטובות בעולם, קובאצ'יץ' של גיור היא אחת הצעירות המבטיחות בעולם. ומכולן, דווקא הקיצונית אדריאן אורבן גנבה את ההצגה במשחק מעולה עם 4 שערים.


אורבן חוגגת עם הגביע

- לאסלו נאג'י הגדול היה באולם ואפילו התראיין בהפסקה עם כל הקלישאות הרגילות לקראת הפיינל-פור שהוא עצמו ישתתף בו. 

- בהפסקה שיחקו במשחק מלחיץ שנקרא kiss-cam. מי שרואים אותו על המסך הענק צריך לנשק את מי שנמצא לידו. אמנם מי שישבה לידי היתה יפהפייה, אבל לא הייתי בטוח שיהיה רעיון טוב לנשק נערה בת 15 ועוד מול העיניים של ההורים שלה.

- אני לא איל גולן! לא הייתי מנשק אותה גם אם ההורים שלה לא היו שם!

- 15 דקות לסוף, בודוצ'נוסט מראה סימני חיים מסוימים, מצמצמת ל-19-16 ונמצאת ביתרון מספרי. ואז מילנה קנזביץ' עושה עבירה גסה, מורחקת לשתי דקות והורסת את הסיכוי הקלוש של בודוצ'נוסט לנצח. הרבה זמן חיפשתי תירוץ להדיח את מילנה מתואר השחקנית האהובה עליי, אבל לא היה לי נעים לזרוק אותה רק בגלל שהיא גרועה. העבירה הזאת היא כבר סיבה טובה. היי שלום מילנה. קנזביץ' OUT, לואיז בורגארד IN.


בורגארד אחרי ששמעה את החדשות הטובות
- האולטראס של בודוצ'נוסט סירבו להשלים עם ההפסד והתפרעו. ה-Varvari, כמו שהם קוראים לעצמם ("הברברים"), אכן התנהגו כמו ברברים וניסו לתקוף ביציע את אוהדי גיור. אלימות לשם האלימות, חבורה של מטומטמים שחושבים שאם הם יתקפו צופים ומשפחות זה יהפוך אותם ל"גברים". היה משעשע לראות אותם בורחים בפאניקה מהמשטרה ההונגרית.



- לעומתם, האוהדים ההונגרים הפגינו ספורטיביות למופת. למרות שדרגאנה צבייץ' היא השחקנית השניה הכי שנואה עליהם בבודוצ'נוסט בגלל הקרבות האלימים עם היידי לוקה, הם מחאו לה כפיים כשירדה מהמגרש פצועה. למרות כל היריבות עם בודוצ'נוסט, כל הקהל עמד ומחא כפיים כששחקניות בודוצ'נוסט קיבלו את מדליית הכסף שלהם. אלה לא היו סתם מחיאות רפויות, אלא מחיאות שנמשכו דקות ארוכות, מתוך הערכה ליריבה שלהם.

זאת גיור, מנצחת ביושר ומפסידה בכבוד. רק לפני שנתיים גיור הפסידה בגמר לבודוצ'נוסט, במשחק הכי דרמטי ואכזרי שיכול להיות. שימו לב להתנהגות המופתית של האוהדים שלה אחרי ההפסד (ב-2:35):


ההפסד ההוא היה השביעי ברציפות של גיור בגמרים, אבל מי שיודע להפסיד, יידע בסוף גם לנצח. מגיע לאוהדים האלה לזכות בתארים.

- מי שהביא את התארים לאוהדים האלה הוא המאמן הספרדי אמברוס מרטין. הוא הגיע לפני שנתיים לקבוצה הכי לוזרית באירופה, והביא לה שני תארי ליגת אלופות בשתי עונות.



- אניטה גרביץ זכתה בתואר מלכת השערים. השוערת הנורבגית של גיור, קתרין לונדה, זכתה ב-MVP של הפיינל-פור, לדעתי רק בגלל שלא היה למארגנים נעים לתת את כל התארים לגרביץ. מדהים שמלכת השערים יכולה להיות קבוצתית כל כך. חשבתי אתמול מה ההבדל בינה לבין כריסטינה נאגו הנהדרת של בודוצ'נוסט: נאגו עושה את השחקניות שלידה טובות יותר. גרביץ' הופכת את הקבוצה כולה לקבוצה טובה יותר. אני לא יודע אם יש עוד שחקניות כמוה.


גרביץ והגביע
- ולסיום, עוד קצת גרביץ וקנזביץ': כששחקניות שתי הקבוצות הגיעו לחלוקת ההיי-פייב המסורתית בסיום המשחק, קנזביץ' הושיטה את ידה להיי-פייב. גרביץ התעלמה מהיד המושטת ועברה לשחקנית הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה