יום שלישי, 25 במרץ 2014

ליגת כדוריד נשים: מכבי פ"ת - הפועל אשדוד 18-24, מכבי ראשל"צ - מכבי ארזים ר"ג 24-26

כשמכבי פ"ת משחקת רע, היא הקבוצה הכי מדכאת בארץ. אבל כשמכבי פ"ת משחקת טוב, היא הקבוצה הכי מלהיבה בארץ. היום, בדיוק כמו בתיקו נגד מכבי ראשל"צ, היא היתה מלהיבה. לפני שבועיים היא הובסה בר"ג כשהיא לא עושה בכלל תנועה על המגרש. היום נראה שהיא אימצה את הסלוגן שבשלטים בכניסה לעיר, "פתח תקווה: עיר של קצב, שינוי ותנועה", והפתיעה עם מתפרצות (בעיקר בזכות המהירות של מס' 15, עדי, והמסירות של חברותיה לקבוצה), ועם משחק סבלני בהתקפה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-4-15 לפ"ת, בשניה אשדוד קצת חזרה לאחר שכוכבת פ"ת, חן, נפצעה ויצאה לקבל טיפול, אבל היא חזרה ואיתה חזר גם היתרון הברור של פ"ת. כל זה למרות שיפוט חד-צדדי שכמעט הזכיר את השיפוט השבוע במשחק ה-EHF Cup בין זומימאק המקדונית לארהאוס הדנית.

גם ביציעים היתה אווירה טובה. המגרש בפ"ת הוא היחיד חוץ מהרצליה שבו אפשר לשמוע מהצופים מחיאות כפיים למהלכים יפים (אולי גם באשדוד ובקרית אונו, לא ביקרתי שם עדיין). סוף סוף יכולתי להצטרף למחיאות כפיים לשחקניות בלי להיראות כמו הטיפוס המפוקפק שיושב לבד ביציע ומוחא כפיים. כמובן שלמען בטיחות הצופים, הצופים מפ"ת ישבו ביציע נפרד מהצופה האחת שהגיעה מאשדוד, למרות שהיא לא נראתה מסוכנת במיוחד. לצערה גם שחקניות אשדוד לא נראו מסוכנות במשחק.

מההיכל העירוני בפתח תקווה עשיתי את דרכי לבית מכבי בראשל"צ, כדי להספיק לראות את המחצית השניה שם בין מכבי ראשל"צ למכבי ארזים רמת גן. ככל הנראה הפסדתי דרמה גדולה במחצית הראשונה, שאם הבנתי נכון כללה נטישה של שוערת ראשל"צ. למחצית השניה ראשל"צ עלתה ביתרון 10-11 ועם שחקנית שדה בתור שוערת. לר"ג מצידה יש כל כך הרבה צרות שבכלל אין לה מספיק שחקניות כדי שמישהי מהן תנטוש. אחרי שבשבוע שעבר נגד חולון היא שיחקה בלי ארבע שחקניות נעדרות, הפעם היא נאלצה לשחק עם השוערת דניאל בורנובסקי בתור שחקנית שדה. אז ראשל"צ שיחקה עם שחקנית שדה בתור שוערת, ר"ג עם שוערת בתור שחקנית שדה, חבל שאי אפשר היה להחליף ביניהן.

מצד שני, בורנובסקי הוכיחה שהיא טובה גם בתור קיצונית ולא רק בתור שוערת. לקראת הסיום, הגנה טובה שלה על קרן בן הרוש, בתוספת שני שערים ואסיסט, כמעט הביאה למהפך מדהים בתוצאה אחרי שראשל"צ כבר הובילה ביתרון משמעותי. בסוף זה לא הספיק וראשל"צ ניצחה, במשחק שהיה מהיר ואטרקטיבי. בשני משחקים קודמים בחרתי בבורנובסקי כמצטיינת המשחק בתור שוערת, הפעם אני בוחר בה כמצטיינת המשחק בתור שחקנית שדה. לא בטוח שהיא היתה טובה יותר מאחרות, אבל מגיע לה בזכות היכולת הטובה בתפקיד המפתיע שלה.

ושתי שאלות שאשמח לקבל תשובה עליהן:

1. למה כל פעם בפ"ת עוצרים את השעון בדקה האחרונה ולא מראים את הזמן רץ?

2. חצי דקה לסיום בראשל"צ, ראשל"צ מובילה בנקודה והכדור אצלה. מה גרם למאמן של ר"ג לצעוק לשחקניות "לאט, לאט" במצב הזה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה