יום שלישי, 25 במרץ 2014

חצי גמר אליפות העולם

19:00 סרביה - פולין

21:45 דנמרק - ברזיל

- 16,080 צופים נכחו ברבע הגמר בין סרביה לנורבגיה, וקבעו בכך שיא עולם חדש לכמות צופים במשחק כדוריד נשים. היום בחצי הגמר נגד פולין הם אמורים לשפר את השיא של עצמם.

- בין 1996 ל-2004 דנמרק זכתה שלוש פעמים ברציפות במדליית הזהב באולימפיאדה. מאז, כמעט עשור שדנמרק לא עוברת את המקום הרביעי בטורניר כלשהו. הדניות החליטו לקחת את עצמן בידיים ולבנות דור חדש, במטרה להגיע עם סיכוי לתואר באליפות העולם 2015 שתיערך בדנמרק, ולזכות במדליה באולימפיאדת ריו. התוצאות הגיעו מוקדם מהצפוי: דנמרק, עם שש שחקניות מפתח בנות פחות מ-24, תשחק היום בחצי הגמר, והקפטנית לין יורגנסן כבר הכריזה: "נמאס לנו מהמקום הרביעי".

- מאמצי השיפור הדני עוזרים גם לשאר העולם. לשלוש מבין ארבע הנבחרות בחצי הגמר יש מאמן דני. פייטליק בדנמרק, מורטן סובאק בברזיל, רסמוסן בפולין.

- אלה יהיו חצאי הגמר המפתיעים והפתוחים ביותר אי פעם. פולין וסרביה מעולם לא הגיעו לחצי הגמר באליפות העולם, ברזיל הגיעה לחצי הגמר רק בטורניר הקודם שנערך בביתה. דנמרק כאמור לא עברה את המקום הרביעי בעשור האחרון.

- במונדיאל הגברים ב-2007, נבחרת פולין הדהימה את העולם והגיעה עד לגמר, שבו הפסידה לגרמניה. נבחרת הנשים של פולין מקווה לפחות לשחזר את ההישג.

- דנמרק הפסידה לברזיל בקלות בשלב הבתים, אבל מאז השחקניות שלה קיבלו ביטחון ומאמינות שהפעם התוצאה תהיה שונה. בברזיל כדאי לשים לב לאלסנדרה נסימנטו, שנחשבת כיום לקיצונית הימנית הטובה בעולם. היתרון של ברזיל הוא העובדה שרוב השחקניות שלה משחקות ביחד בקבוצה האוסטרית הייפו (Hypo), ויודעות לשחק זו עם זו. היתרון של דנמרק הוא הווינריות המפתיעה שהתגלתה אצל השחקניות הצעירות שלה, שלמדו לקחת אחריות במשחקים האחרונים.



אין יותר מה לכתוב, רק לצפות במשחקים וליהנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה