יום שלישי, 25 במרץ 2014

אליפות העולם בכדוריד נשים: סרביה וברזיל בגמר





אחרי ארבעה רבעי גמר דרמטיים וצמודים, קיבלנו שני חצי גמר חד-צדדיים לחלוטין, שלא השאירו ספק: סרביה וברזיל הן הנבחרות הטובות ביותר בטורניר הזה, ואחת מהן תהיה האלופה.






אחרי שהאוהדים הסרבים קבעו שיא קהל למשחק כדוריד נשים, עם 16,200 צופים ברבע הגמר, הם שיפרו כצפוי את השיא בחצי הגמר. 18,500 צופים הגיעו למשחק נגד פולין ותמכו בנבחרתם. הנבחרת עצמה עשתה את שלה עם משחק מצוין, בעיקר של הפיבוטית צבייץ' ושל השוערת קתרינה תומאסביץ'. אז ביציע היו 18,500 צופים, על המגרש היו שבע סרביות לוחמות, על הספסל היו עוד תשע סרביות מוכנות לקרב. היחידות שלא הגיעו למשחק היו הפולניות. הן פשוט לא היו שם. שחקניות הקו האחורי שלהן לא הצליחו להגיע למצבי זריקה טובים, ושחקניות הכנף לא הצליחו להבקיע ממצבי זריקה טובים. רק שישה שערים כבשה פולין בכל המחצית הראשונה. הגרוע מכול היה שהפולניות נראו לא מרוכזות, ומספר פעמים השאירו שחקניות סרביות חופשיות פשוט כי חלמו בהגנה. בחצי גמר אליפות העולם אמורים לשחק, לא לחלום!

הכוכבת הפולניה אלינה וויטאס שיחקה רק 15 דקות כל המשחק, ולא ברור למה. בלעדיה לפולניות לא היה שום סיכוי, ועצוב לראות את מי שהובילה את הנבחרת עד חצי הגמר מבלה את רוב הזמן על הספסל. גם אם היא לא היתה טובה (והיא לא היתה טובה - שער אחד מתוך שבעה ניסיונות), היא היתה ראויה להיות על המגרש. 2.5 מיליון פולנים צפו במשחק בטלוויזיה, וברגעי השיא היו 4 מיליון צופים. אולי אם חלק הם היו ביציע ואלינה וויטאס היתה על המגרש, המשחק היה נראה אחרת.

חצי הגמר השני היה חגיגה של ה-Samba Girls הברזילאיות, שהובילו לכל אורך המשחק על נבחרת דנמרק. הדניות לא שמרו בהגנה והחטיאו שוב ושוב בהתקפה. הן עוד צעירות ובשנים הבאות בוודאי לא ישתנקו באותה מידה. ברזיל שיחקה היטב עד 15 הדקות האחרונות שבהן התעייפה והפסיקה לשחק, אבל הדניות לא הצליחו לחזור למשחק.  בברזיל היתה התרגשות גדולה כמובן מהעלייה, ותמונה אחת שווה אלף מילים:



(אלכסנדרה נסימנטו חוגגת, דני פיידדה בוכה מהתרגשות מאחור)

אלסנדרה נסימנטו דווקא היתה רגועה למדי רוב המשחק, ונתנה למרכזת אנה רודריגז ולמקשרת דאוניס קאבליירו לחגוג בהתקפה, ביחד עם יכולת נפלאה בשער של ברברה ארנהרט. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, הרי שווידאו אחד של פרשנית ברזילאית בוכה מהתרגשות שווה אלף תמונות (רק צריך לחכות שהפרסומת תיגמר, ואז הווידאו מתחיל).




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה