יום שלישי, 25 במרץ 2014

אליפות העולם בכדוריד נשים: בית א', נבחרת מונטנגרו

כמו שאולי שמתם לב אם קראתם את הפתיח לבלוג שלי, האולימפיאדה היא הטורניר שגרם לי להתאהב בכדוריד נשים. מה שלא כתבתי הוא שנבחרת מונטנגרו היא הנבחרת שגרמה לי להתאהב בו.

מונטנגרו הגיעה לגמר האולימפיאדה, שבו הפסידה לנורבגיה האימתנית. בהתקפה האחרונה של נורבגיה המשחק כבר היה גמור, ושחקניות מונטנגרו נעמדו על קו השש ומחאו כפיים לנורבגיות במחווה ספורטיבית שלא רואים הרבה כמוה. מונטנגרו כבשה לבבות רבים במחווה הזאת ובמשחק הזה. נבחרת של ספורטאיות אמיתיות, נחושות, חכמות, ובעיקר - יודעות גם להפסיד בכבוד.

ביורו 2013 בסרביה, חצי שנה אחרי האולימפיאדה, מונטנגרו הוכיחה שהיא יודעת גם לנצח. למרות הפרישה של בויאנה פופוביץ', אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים, מונטנגרו זכתה ביורו, כשהיא מנצחת בגמר דרמטי את נורבגיה אחרי שתי הארכות. כדי לעכל את גודל ההישג: נורבגיה זכתה ביורו ארבע פעמים ברציפות לפני הטורניר הזה.

אותה זכייה ביורו היתה מרשימה כל כך, שנכתבו עליה אפילו כתבות טובות בעיתונות הישראלית: אחת של אלעד זאבי בהארץהשניה של ניר שועלי במעריב. בכתבות הוזכר כמובן שמונטנגרו היא מדינה של 650,000 תושבים בלבד, מה שהופך את ההישג של הכדורידניות למרשים במיוחד. למרות זעירותה של המדינה, מונטנגרו תגיע הפעם לטורניר בתור אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה. אלה לא רק הכסף באולימפיאדה והזהב ביורו, אלא גם אלפי האוהדים שיגיעו ממונטנגרו לסרביה הסמוכה, והשיפור העקבי ביכולתן של השחקניות הצעירות. למונטנגרו יש שחקניות אדירות כמעט בכל עמדה: קתרינה בולאטוביץ', עם 1.86 מטר ויד שמאל אדירה, היא אולי השחקנית הטובה בעולם כיום; מילנה קנזביץ' נכנסה לנעליה הגדולות של בויאנה פופוביץ' ביורו, ולמרות פציעה טורדנית מתחילת העונה, היא אמורה להיות חלק חשוב בנבחרת. חוץ מזה היא השחקנית האהובה עליי בעולם; מַיידָה מהמדוביץ' היא אחת המגנות הטובות בעולם; סוניה בָּריָיקטָרוֺביץ' היא שוערת מצוינת למרות השם המסובך לביטוי שלה; ובאגף ימין יש למונטנגרו שתיים מהקיצוניות הימניות הטובות בעולם, יובנקה "יוקה" רדיצ'ביץ' ורדמילה פטרוביץ'.

ההתנהגות המופתית של שחקניות מונטנגרו על המגרש מייצגת את אופיין של השחקניות גם בחייהן הפרטיים. קנזביץ', כוכבת גדולה, הצהירה שהיא מעדיפה להישאר בקבוצתה בודוצ'נוסט ולא לעזוב לקבוצה אחרת גם אם תרוויח שם יותר כסף. בריאיון לעיתון סיפרה שהיא מעדיפה ג'ינסים על שמלות יוקרתיות, והבילוי האהוב עליה הוא להישאר בבית ולבלות עם אחייניה וקרובי משפחתה. גם מהמדוביץ' מספרת שהיא מעדיפה לבלות עם בן זוגה בבית ועל חוף הים ולא לצאת למועדונים יוקרתיים. יובנקה רדיצ'ביץ' יכולה לכבוש את כולם עם החיוכים שלה, ומגבשת כל קבוצה בתוך שניות - היא שיחקה בשנתיים האחרונות בשתי קבוצות של "גלאקטיקאס", ורדאר וגיור, קבוצות מלאות בכוכבות ובאגו, והאישיות שלה מנעה כל סיכוי למריבות פנימיות. גיור זכתה איתה בליגת האלופות בעונה שעברה, ורדאר סקופייה הגיעה העונה לשלב הבתים המרכזי. שווה לראות אותה משחקת ולו רק בשביל הפרצופים שהיא עושה כל הזמן. החיסרון היחיד שלה הוא שהיא אוהדת ברצלונה בכדורגל.

קתרינה בולאטוביץ' היא אולי פרימדונה שאוהבת שקבוצות מחזרות אחריה (וגם מרוויחה כ-150,000 יורו לעונה, יותר מכל שחקנית כדוריד אחרת), ורדמילה פטרוביץ' נהנית לפרסם תמונות מלאות איפור שלה בפייסבוק והתחתנה השנה עם מיליונר (זאת הסיבה שהיא החליפה את שם משפחתה מ"מילייאניץ'" ל"פטרוביץ'"), אבל כשהן על המגרש הן משחקות בנחישות יותר מכולן. בולאטוביץ' היתה השחקנית שגרמה לי להתאהב בכדוריד, והתנועה ללא כדור של פטרוביץ' צריכה להילמד בכל בתי הספר לכדוריד.

מונטנגרו תשחק בבית א' עם הולנד, דרום קוריאה, צרפת, קונגו והרפובליקה הדומיניקנית. היא אמורה לסיים אותו במקום הראשון, וביחד עם נורבגיה היא אחת המועמדות לסיים את הטורניר כולו במקום הראשון.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה