יום שלישי, 25 במרץ 2014

המשחק של Ø (וגם: פולין! פולין! פולין!)

איזה רבעי גמר היו לנו היום באליפות העולם! מתח ודרמות בכל מקום, או לפחות בשני המשחקים שראיתי, אחרי שהגאונים מהתאחדות הכדוריד העולמית לא טרחו לסדר את המשחקים בשעות נפרדות. זה אומר שאני שומר את סרביה - נורבגיה והונגריה - ברזיל לשידור חוזר מחר. זה גם אומר שאין לי סטטיסטיקה על שני המשחקים שכן אכתוב עליהם כאן, כי אני לא רוצה לבדוק ולגלות בטעות את התוצאות של המשחקים שלא ראיתי. 

נתחיל עם דנמרק - גרמניה, משחק התקפי מרהיב עם הגנות חלשות להפתיע. דנמרק הובילה רוב המשחק, כשההגנה הגרמנית לא מסוגלת להתמודד עם המהירות של קריסטינה קריסטיאנסן וחברותיה. גרמניה נשארה קרובה כל הזמן, כשההגנה הדנית לא מסוגלת להתמודד עם סוזן מילר, שחקנית דקה עם זריקה אדירה. 

הדרמה התחילה כעשר דקות לסיום, כשדנמרק כהרגלה איבדה את העשתונות בדקות המכריעות. החטאות של הפיבוטית רנה גראבהולט מול השוערת הנפלאה קלרה וולטרינג, ביחד עם איבודי כדור מטופשים של חברותיה לקבוצה, עזרו לגרמניות לעשות מהפך ולעלות ליתרון 24-26. זה נראה גמור, הדניות חסרות אופי בדקות האחרונות וגרמניה זאת גרמניה. או שאולי לא. המאמן הדני לקח פסק זמן, דנמרק מצאה בחזרה את עשתונותיה, וגרמניה זאת גרמניה אולי רק בכדורגל (וגם בכדורגל היא מגלה סימני לוזריות בולטים בעשור האחרון). הדקות של אחרי פסק הזמן היו הדקות של Ø, טרינה ינסן אוסטרגרד (Østergaard). הקיצונית הימנית כבשה שני שערים גדולים, וביחד עם זריקת שבע של קריסטיאנסן דנמרק עלתה ליתרון 26-27. בהתקפה הבאה גרמניה בזבזה לעצמה את הזמן והגיעה לזריקת תשע נואשת  כשהיד של השופטות מורמת. האם דנמרק תנצל את המומנטום? ממש לא. אחרי שהשופטות הזהירו את הדניות שלא יתקדמו לפני השריקה או שיורחקו לשתי דקות, מריה פיסקר התקדמה לפני השריקה והורחקה לשתי דקות. גרמניה הישוותה ל-27-27, וכאן כבר היה ברור מה יקרה: האופי של דנמרק יפסיד לה את המשחק, שיקבל את הכותרת "הטעות של פיסקר". אבל דווקא אז דנמרק מצאה את האופי שלה, החזיקה מעמד ואף עלתה ליתרון למרות החיסרון המספרי, ושערים נוספים של אוסטרגרד, קריסטיאנסן ואפילו פיסקר שחזרה אחרי ההרחקה, הביאו לדנמרק את הניצחון הגדול. 

אוסטרגרד אגב רק בת 22, בדיוק כמו לין יורגנסן ולואיז בורגארד. מריה פיסקר וסטינה יורגנסן בנות 23, וקריסטיאנסן בת 24. איזה עתיד יש לדנמרק! ואיזה הווה יש לדנמרק, עם חצי גמר אליפות העולם ביום שישי.

מי שעוד תהיה בחצי הגמר היא פולין. אם את הניצחון של דנמרק עוד היה אפשר לצפות, הרי שהניצחון של פולין על צרפת הוא סנסציה של ממש. סנסציה משמחת, כי לפולין אין כוכבות ברמה עולמית, רק שחקניות לוחמות שמשחקות עם המון חדוות משחק, כשכל פעם שחקנית אחרת מתעלה. היום אלינה ווֺיטאסהיתה ביום בינוני, ובדקות האחרונות אפילו לא שיחקה, כנראה בגלל פציעה. במקומה לקחו אחריות המקשרת קרולינה קודלאץ, השוערת אנה וויסוקינסקה ואפילו איבונה Niedźwiedź (תשכחו מזה, אני לא מתכוון לאיית את השם בעברית) בת ה-34, שעלתה למגרש כשפולין היתה במשבר וכבשה כמה שערים שהחזירו לה את היתרון.  קודלאץ היתה המצטיינת במשחק בזכות המנהיגות שלקחה.

הפולניות הובילו בכל המחצית הראשונה, כשהצרפתיות כובשות בכל המחצית רק שמונה שערים. בחמש הדקות הראשונות של המחצית השניה הצרפתיות כבשו חמישה שערים, רק כדי לראות כאמור את Niedźwiedź (אני באמת לא מתכוון לאיית את השם, אל תלחצו עליי) מחזירה את פולין ליתרון של מספר שערים. בעשר הדקות האחרונות התפתח משחק גרוע כששתי הקבוצות מתחרות מי יכולה לעשות טעויות טיפשיות יותר. פולין כמעט ניצחה בתחרות, כשהצליחה לא לכבוש שער כמעט עשר דקות רצופות, ושתי שחקניות שלה הורחקו לשתי דקות. זה היה קרוב , אבל צרפת התעלתה בתחרות עם החטאות בלתי נתפסות מכל מצב. פולין ניצחה בהפרש של שער אחד, וכרגיל תענוג לראות את השחקניות הסימפטיות שלה חוגגות, ואת Niedźwiedź בגיל 34 עולה לחצי הגמר. אוקיי, אוקיי, בסדר: נִיֶידְז'וִויֶידְז'. אני מקווה שאתם מרוצים עכשיו. ככה זה נשמע. וככה היא נראית:

  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה