יום שלישי, 25 במרץ 2014

אליפות העולם בכדוריד נשים: בית ב', נבחרת דנמרק

מתוך ריאיון עם לין יורגנסן, אחת מכוכבות נבחרת דנמרק:

"מתי התחלת לשחק כדוריד?

בגיל 3.5.

שאר בני המשפחה שלך גם משחקים כדוריד?

כן. אחותי קמילה משחקת בליגה הראשונה, ושני האחים הגדולים שלי, יאן וקן, היו בנבחרת הלאומית [בן דודה לארס שיחק בנבחרת גם הוא].

יש לך תחביבים חוץ מכדוריד?

לא.

מה עושה לך מצב רוח טוב?

לנצח משחק כדוריד.

מה המקצוע האהוב עלייך בבית הספר?

אין כזה."

 

כן, בדנמרק לוקחים ברצינות את הכדוריד שלהם, ולין יורגנסן בת ה-23 היא דוגמא טובה. הריאיון התקיים לפני שבע שנים, כשהיתה בת 16. אולי מאז היא הספיקה לפתח כמה תחביבים חדשים, מה שבטוח זה שהיא עדיין הולכת ומשתפרת בכדוריד. היא כבר הספיקה לזכות בשתי אליפויות עם מיטיילנד, לשחק 76 פעמים במדי נבחרת דנמרק, ולקבל את תואר "הקיצונית הימנית הטובה ביותר" באליפות העולם האחרונה בברזיל. העונה היא הובילה את מיטיילנד לניצחונות על בודוצ'נוסט ופרנצווארוש בליגת האלופות, עם סיכוי מצוין להגיע לפיינל פור.

 

 

בספר המצוין "מצוינים", מלקולם גלדוול גילה שבנבחרות ספורט רבות, רוב השחקנים נולדו בתחילת השנה. בדיקה מראה שלמי שנולד בתחילת השנה יש יותר סיכוי להצטיין בספורט, וגם בלימודים, מאשר למי שנולד בסוף השנה. הסיבה היא פשוטה: הילדים הגדולים יותר בגיל הם גם גדולים יותר פיסית ומנטלית. לין יורגנסן מוכיחה שאפשר להצטיין גם אם את הצעירה ביותר בשכבת הגיל שלך. היא נולדה ב-31/12 ב-21:59, ותמיד היתה הצעירה ביותר בקבוצות הנוער שבהן שיחקה. זה לא הפריע לה להצטיין בכל אחת מהן (למעשה, נבחרת דנמרק כולה היא הוכחה שהתיאוריה של גלדוול לא תמיד עובדת, כשיותר ממחצית מהשחקניות בה נולדו בין ספטמבר לדצמבר).

יורגנסן היא כמובן לא השחקנית הטובה היחידה בנבחרת דנמרק, ואולי אפילו לא הטובה ביותר. ביחד איתה יש כוכבות כמו סטינה יורגנסן, אן גרטה נורגרד, טרינה אוסטרגרד ואחרות. מבחינה התקפית דנמרק היא נבחרת נהדרת. הבעיה שלה היא בהגנה, ובעיקר בשער. לדנמרק אין שוערת ברמה גבוהה באמת, והיחידה שמתקרבת לכך, סנדרה טופט, פצועה ולא תשחק. בלעדיה גם יהיה פחות מעניין, וכנראה לא נראה שוערות שבועטות במי שמרגיזה אותן.

דנמרק תשחק בבית ב' הקל יחסית. עם ברזיל החזקה למדי ועם סרביה המארחת, ועם יפן, סין ואלג'יריה, שהן לא מלביאות הכדוריד. זה אמור להספיק כדי לעלות לשמינית הגמר, שם דנמרק תפגוש יריבה חזקה מבית א' למשחק צמוד. דנמרק לא מועמדת לזכייה בתואר, אבל מסוגלת לשחזר את ההישג מברזיל 2011 עם הגעה לחצי הגמר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה