יום רביעי, 26 במרץ 2014

ליגת האלופות, שלב הבתים המרכזי: בית א'

אחרי שסקרנו את בית ב', הגיע הזמן לסקירת בית א', הבית הקל יותר. נזכיר קודם שאפשר לצפות בכל משחקי ליגת האלופות באיכות טובה, בשידורים ישירים וגם מוקלטים באתר השידורים הרשמי (כדי לא להסתבך, אפשר פשוט ללחוץ שם על כפתור ה-LIVE שלמעלה מימין, ואז תיפתח רשימת המשחקים שמשודרים באותו זמן). כדי להתכונן מראש: לוח המשחקים.
SCT וַרְדַאר (מקדוניה): יש כאלה שחושבים שהבסיס של כל קבוצה הוא השחקניות, הקהל או המאמנת. בוורדאר לעומת זאת יודעים שהבסיס החשוב ביותר הוא אוליגרך איכותי. בגלל המחסור באוליגרכים איכותיים במקדוניה, ורדאר ייבאה אוליגרך רוסי, סרגיי סמסוננקו. למי אכפת שאף אחד לא יודע בדיוק מי הוא, מה המטרות שלו ומאיפה הכסף שלו? כשהבסיס שלך הוא אוליגרך, שמביא תקציב של 3.2 מיליון יורו ובונה אולם חדש ב-40 מיליון יורו, הכל כבר יסתדר מעצמו. עד לפני שנה וחצי ורדאר היתה קבוצה בינונית שמעולם לא זכתה באליפות? סמסוננקו ידאג להביא עשר שחקניות חדשות, ביניהן קפטנית נבחרת סרביה אנדראה לקיץ', הקיצונית הימנית הנהדרת של מונטנגרו יובנקה "יוקה" רדיצ'ביץ', המקשרת הצרפתיה אליסון פינאו והפיבוטית הספרדיה בגוניה פרננדז, אחת משחקניות ההגנה הטובות באירופה. עד לפני כמה חודשים לא היו יותר מכמה מאות אוהדים במשחקים? ההצלחות בליגת האלופות כבר מביאות אלפי אוהדים למגרש.
              
                (בתמונה: סרגיי סמסוננקו על רקע התוכניות לאולם חדש)
המאמנת היא שחקנית העבר המקדונית אינדירה קסטרטוביץ'. היא אשתו של זוראן קסטרטוביץ', שהיה העונה מאמן קבוצת הגברים של ורדאר עד שפוטר במפתיע וללא הסבר, אחרי שלושה חודשים בלבד, על ידי... סרגיי סמסוננקו. מתחילת העונה היו שמועות שגם מעמדה של אינדירה במועדון לא בטוח, אבל אחרי שהובילה את קבוצת הגלקטיקאס שלה למקום הראשון בבית המוקדם, היא הבטיחה לעצמה עוד כמה חודשים בתפקיד.  
FC מיטיילנד (דנמרק)FC Midtjylland כותבים את השם בדנית, ואפילו הדנים בעצמם מתקשים לבטא את השם ומעדיפים לקרוא לקבוצה FCM. היה הרבה נוח עד 2008, כשהקבוצה נקראה IKAST על שם העיירה בת 15,000 התושבים שבה היא משחקת, אך אז אימצה אותה קבוצת הכדורגל של האיזור, שנקראת גם היא FC Midtjylland, וסיבכה לכולנו את החיים כשהעניקה לה את שמה.
את שמות השחקניות של הקבוצה כבר יותר קל לבטא, ולו רק בגלל שהכרנו אותן באליפות העולם. לין יורגנסן, סטינה יורגנסן (אין קשר משפחתי ככל הידוע לי), טרינה אוסטרגרד ינסן ((Ø וסוזן תורסגארד הובילו את נבחרת דנמרק למקום השלישי באליפות. ביחד איתן משחקות שוערת נבחרת גרמניה הנהדרת סַבִּין אנגלרט והמרכזת ההולנדית ניקֶה גרוּט, ביחד עם עוד שחקניות דניות מוכשרות. FCM, קבוצה שתמיד כיף לראות, הפתיעה בשלב הקודם כשסיימה במקום הראשון בבית עם פרנצווארוש ובודוצ'נוסט, וקיבלה בתמורה את הבית הקל יחסית הנוכחי. עכשיו זאת כבר תהיה אכזבה אם לא תעפיל לפיינל-פור.
סֵבְהוֺף (שבדיה): סבהוף אינה קבוצה חזקה במיוחד, אבל אף קבוצה לא תרצה לבקר שם בחורף השבדי. קר שם!
                    
השחקנית בתמונה היא לין בלום, אחת הכוכבות של סבהוף ונבחרת שבדיה, שנפצעה ולא תשחק בשלב הבתים. גם בלעדיה יש לקבוצה כמה שחקניות טובות, ביניהן ג'ני אלם, אידה אודן והאנה פוגלשטרום. חוץ מלהתכסות בבגדים חמים, אין יותר מדי מה לעשות למבקרים במקום ממנו מגיעה הקבוצה, פרטילה, ישוב של 60 קמ"ר שהאטרקציה היחידה בו היא הקניון, והחלום הכי גדול שלו הוא להיות פרבר של גטבורג. בגטבורג סבהוף מקיימת את משחקי ליגת האלופות, לאחר שזכתה באליפות שבדיה בחמש השנים האחרונות. היא גם מקיימת בכל חודש יולי את טורניר הנוער הגדול ביותר בעולם, עם יותר מאלף קבוצות שמגיעות מיותר מחמישים מדינות.  
תורינגר (גרמניה): תורינגר חלמה לנצל את הבית הקל היחסית שלה ולעלות לפיינל-פור, אבל נראה שהחלום עומד להתנפץ. הניפוץ התחיל עם הפציעה של כוכבת הקבוצה והמנוע שלה בהתקפה, קרסטין ווֺלבּוֺלד, שגמרה את העונה. הוא המשיך עם עוד שתי שחקניות שנפצעו וייעדרו לזמן ארוך. בינתיים, המאמן הרברט מילר מושעה מהמשחק הראשון אחרי שהאשים בשחיתות את השופטים במשחק החוץ בבאיה מארה (למען הפרוטוקול, השיפוט שם באמת היה ביתי מאוד). וכאילו זה לא מספיק, כוכבת נבחרת גרמניה אניה אלטהאוס פצועה ותיעדר מספר שבועות.
תורינגר תנסה איכשהו להתמודד עם הצרות ועם היריבות, ותיעזר לשם כך בספרדייה המוכשרת אלכסנדרינה ברבוסה, באוסטרית סוניה פריי ובגרמניות פרנזיסקה מיאצנר ונדיה נדגורנַיָיה. טובות ככל שיהיו, קשה להאמין שזה יספיק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה