יום רביעי, 26 במרץ 2014

ליגת האלופות: שלב הבתים המרכזי, בית ב'

בסוף השבוע הקרוב ליגת האלופות חוזרת עם שלב הבתים המרכזי. שני בתים, ארבע קבוצות בכל אחד, שתי הראשונות בכל בית עולות לפיינל-פור שייערך בבודפשט. נתחיל את הסקירה עם קבוצות בית ב', שהוא הבית הקשה יותר. משחקות בו שתי הקבוצות שהגיעו לגמר בעונה שעברה, לארוויק והאלופה גיור, ביחד עם בודוצ'נוסט, האלופה לפני שנתיים, וקרים לובליאנה, שהיתה בעונה שעברה בחצי הגמר.

גיורי (הונגריה): השם הוא גיורי. אאודי גיורי. וכשאחד השמות שלך הוא אאודי, על שם מפעל המכוניות בעיר והספונסר של הקבוצה, כסף לא יהיה חסר לך. עם תקציב של 3.5 מיליון יורו, התקציב הגבוה ביותר בליגת האלופות, גיורי היא קבוצת גלקטיקאס אמיתית. משחקות בה בין השאר אניטה גרביץ, המרכזת הטובה בעולם; לונדה הרלדסן הנורבגית, השוערת הטובה בעולם; קתרינה בולאטוביץ', המקשרת הימנית הטובה בעולם; אדוארדה אמורים, המקשרת השמאלית הברזילאית, ה-MVP של אליפות העולם האחרונה; והיידי לוקה הנורבגית, אחת מהפיבוטיות הטובות בעולם.                                 
 עד השנה שעברה, גיורי נחשבה לקבוצה הלוזרית ביותר באירופה. מאז 1999 היא הצליחה להפסיד בשבעה גמרים אירופאים שונים בלי לזכות בתואר. הכל השתנה בעונה שעברה, עם הגעתו של המאמן הספרדי אמברוס מרטין. גיור זכתה סוף סוף בליגת האלופות כשהיא מנצחת 17 מ-18 המשחקים שלה בטורניר. בטורניר הזה היא כבר פייבוריטית ברורה לזכייה.

בודוצ'נוסט (מונטנגרו): בודוצ'נוסט במונטנגרינית זה "עתיד", ובבודוצ'נוסט חולמים על בחזרה לעתיד. בחזרה, כי לפני שנתיים הקבוצה זכתה בליגת האלופות. לעתיד, כי בקיץ יחזרו אליה האחיות קתרינה ואנדז'לה בולאטוביץ', שתיים מכוכבות הזכייה ההיא, ויהפכו אותה למועמדת החזקה ביותר לזכייה בתואר. עד אז בבודוצ'נוסט בונים קבוצה, ובקיץ האחרון הגיעו שתי שחקניות מבטיחות, כריסטינה נאגו (Neagu) הרומניה וקמילה דאלבי הדנית. בודוצ'נוסט עדיין לא חזקה כמו שהיא אמורה להיות, בעיקר בגלל שנאגו ומילנה קנזביץ' סחבו פציעה ודאלבי עוד לא הסתגלה לחיים מחוץ לדנמרק, אבל נהנית מכמה שחקניות מעולות: השוערת הגרמניה קלרה וולטרינג, הפיבוטית דרגנה צבייץ' שהוכיחה באליפות העולם שהיא אולי הטובה בעולם בתפקידה, והקיצוניות רדמילה פטרוביץ' ומיידה מהמדוביץ'. לבודוצ'נוסט יש גם את האוהדים הטובים ביותר בבית. אם הכול יתחבר, יכול להיות שהמונטנגריניות יגלו שהעתיד הקדים להגיע.

 לַארְוויק (נורבגיה): השוערת ססיליֶה לגאנגר סיימה את לימודי הרפואה שלה לפני שנה, ובגיל 37 תכננה לפרוש מכדוריד. היא החליטה להמשיך עוד עונה, והזכירה שוב למה היא עדיין נחשבת בעיני רבים לשוערת הטובה בעולם. כשהיא נפצעה במשחק חוץ במקדוניה, אפילו כישורי הרפואה שלה לא עזרו והיא נעדרה חודשיים מהמגרשים, חודשיים שהספיקו כדי שלארוויק תאבד את המקום הראשון בבית, וכתוצאה מכך תגיע לבית המוות בשלב הבתים המרכזי. עכשיו לגאגנר חוזרת וביחד איתה התקווה של לארביק, קבוצה שאף פעם לא מוותרת. היא נוסדה רק ב-1990, הפכה לאלופה הנצחית של נורבגיה וזכתה בכל תואר אפשרי, כולל ליגת האלופות לפני שנתיים. עם "לינקה" (לין קריסטין ריגלהות' קורן), לין סולאנד, איזבל בלנקו ונורה מורק, לארוויק תקווה לפחות לשחזר את ההישג של העונה שעברה ולהגיע לגמר.                              

קרים לובליאנה (סלובניה): גילוי נאות: עד אמצע העונה שעברה לא יצא לי לראות את קרים, ולא ידעתי שהיא מגיעה מלובליאנה. הייתי בטוח שהיא קבוצה רוסית מחצי האי קרים.

קרים ניצחה בקלות את הבית שלה בשלב הראשון, והיתה אמורה להגיע לשלב הבתים המרכזי כשוות כוחות לבודוצ'נוסט ולארוויק. זה לא יקרה, כי הקבוצה נכנסה לצרות כלכליות וחברתיות. זה התחיל עם הקיצונית הספרדייה כרמן מרטין, שהיתה קצת פצועה לפני אליפות העולם, וקרים איימה עליה שאם תשחק באליפות היא תשוחרר מהקבוצה. כרמן שיחקה באליפות, שברה את היד במשחק הראשון, וקרים זרקה אותה מהקבוצה. זה המשיך עם השחרור לפני שבוע של שתי שחקניות חשובות נוספות, ויזיטיו וטורסטנסון, כשוויזיטיו הרומניה טוענת שהמאמן לא נתן לה לשחק בכוונה כדי שלא תוזמן לאליפות העולם. בלי השלוש האלה, ועם קרע בין המועדון לשאר השחקניות, קשה להאמין שקרים תוכל להעפיל לחצי הגמר, גם אם עדיין משחקת אצלה אחת השחקניות הטובות בעולם, הקרואטית אנדראה פֶּנֶזִיץ'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה