יום רביעי, 19 במרץ 2014

מכבי ארזים ר"ג - הפועל פ"ת 21-10

הגעתי להיכל "אוהל שם" והופתעתי לגלות מאות אוהדים נוהרים לעבר האולם. כשנכנסתי גיליתי שהגעתי לאולם הלא נכון, ומאות האוהדים היו למעשה חובבי אמנות שהגיעו לראות תערוכת איורים. עזבתי לפני שמישהו ישאל אותי מה בחור מפוקפק כמוני עושה במקום נחמד כזה.


באולם הנכון שמחתי לגלות שאני בכל זאת לא לבד, וכחמישה-עשר צופים נכחו באולם, כמות מכובדת במשחק ליגה. די מהר התגלה שעשרה מתוכם הם בכלל שחקני קטרגל שטעו בשעת האימון שלהם והגיעו שעה לפני הזמן. על המגרש התנהל במחצית הראשונה משחק שקול עם התקפות בינוניות, כששוערת מכבי ארזים, דניאל בורנובסקי, שומרת את קבוצתה במשחק. המחצית הסתיימה בשוויון שבע.


בהיכל "אוהל שם" יש רק חדר הלבשה אחד לנשים, וקבוצת הפועל פ"ת נאלצה להישאר על המגרש בזמן ההפסקה. "ברוכים הבאים לליגה", פתח מאמן פ"ת את נאום המחצית שלו. רציתי להקשיב להמשך, אבל באותו זמן פצחו שחקני הקטרגל ביבבות רמות כשהבינו שיש להם עוד מחצית שלמה לחכות בצד. השחקנים עזבו את האולם, ואני נשארתי אחד מחמשת הצופים היחידים ביציע. ביחד איתי נמצאו מי שהיו כנראה בן זוגה ובתה הקטנה של מספר 2 של פ"ת, טלי, בחורה צעירה שקשורה גם היא לקבוצה מפ"ת, ועוד בחור אחד שבזכותו לא הרגשתי כמו הצופה היחיד שלא ברור מה הוא עושה שם.


אולי בזכות העידוד של משפחתה, שהיוותה 40% מהקהל, טלי שרון הפתח תקוואית היתה המצטיינת של הקבוצה במחצית השניה, עם משחק הגנה מצוין ונחישות בהתקפה. הצטרפו אליה יסמין מקרי במשחק נחוש וקורל דרשן שהצטיינה ביציאה למתפרצות. נראה שהפתח תקוואיות היו זקוקות למחצית אחת כדי להיכנס לעניינים, ובמחצית השנייה הן השאירו את ארזים על שלושה שערים בלבד, גם בזכות יכולת טובה של השוערת, רותם גרשון. לפ"ת יש שוערת נוספת מצוינת, חגית אברמוביץ', ששיחקה היטב דקות רבות במחצית הראשונה, ובמחצית השניה נשארה על הספסל. יהיה מעניין לראות את הרוטציה ביניהן במהלך העונה, שתיהן ראויות להרכב הראשון.


במצב של 10-13 לפ"ת, היא ברחה לר"ג בריצה של 0-8 עד סיום המשחק, וניצחה 10-21.


בר"ג למיטב הבנתי חסרו מספר שחקניות מפתח, מה שמסביר את היכולת הבינונית. פ"ת לעומתה נראתה קבוצה מאומנת היטב, מסודרת בהגנה וחכמה בהתקפה, עם מספר שחקניות מסקרנות, שיכולה לאיים על המקום השלישי בליגה. נראה שהמאמן הפתח תקוואי, שלא מהסס לצעוק במהלך המשחק, עושה עבודה טובה. ארזים, שהחליפה את המאמן הצעקן ביותר בליגה במאמן השקט ביותר בליגה, תצטרך לעבוד קשה בהמשך העונה.

תגובה 1: