יום שלישי, 25 במרץ 2014

שמינית גמר אליפות העולם בכדוריד נשים: הונגריה - ספרד 21-28

במשחק האחרון של שלב הבתים, בין הונגריה לגרמניה, קרו שני אירועים נדירים: אניטה גרביץ החטיאה זריקת שבע, ואניטה גרביץ בכתה. שני האירועים היו כמובן קשורים זה לזה: זריקת השבע היתה בשניה האחרונה של המשחק, והיתה יכולה להשוות את התוצאה. גרביץ החטיאה, הונגריה הפסידה, וגרביץ לא יכלה לעצור את הדמעות.



בשמינית הגמר גרביץ לא התכוונה לתת לשום דבר לגרום לה לבכות שוב. ניהול משחק מזהיר ושישה שערים, כולל ארבעה בזריקות שבע, הובילו את הונגריה לניצחון ענק. גרביץ הוכיחה שוב שהיא המרכזת הטובה בעולם כיום. בגיל שלושים היא יודעת שלא נשאר לה עוד הרבה זמן לשחק. אחרי 15 שנים בקבוצתה גיוֺר (Gyor), שבה היא משחקת מאז 1998, היא זכתה בעונה שעברה לראשונה בליגת האלופות, אחרי שני הפסדים בגמר, ארבעה הפסדים בחצי הגמר וארבעה הפסדים בגמרים של גביע המחזיקות וגביע ה-EHF. עם הנבחרת היא זכתה בעשור האחרון פעמיים במדליית ארד ופעם אחת במדליית כסף באליפויות אירופה ועולם. עכשיו היא רוצה סוף סוף מדליית זהב.

הונגריה הראתה אתמול המון אופי. את המחצית הראשונה היא סיימה ביתרון ברור של 12-19, רק כדי לספוג חמישה שערים רצופים בתחילת המחצית השניה ולראות את ספרד מצמצמת ל-17-19. ספרד עוד הספיקה להחטיא זריקת שבע, לפני שהונגריה פתחה במלחמת חפירות. האגפים של הונגריה לא לגמרי קיימים, והיא פשוט תוקפת בכל הכוח מהאמצע, עוד ועוד ועוד, עם גרביץ, תומורי, זוזאנזסקי וזאצ'יק (Szucsanszki, Zacsik, אל תבקשו ממני לבטא את זה). הספרדיות לעומתן החטיאו מכל מצב, פגעו בקורות ובמשקופים, ואיבדו את העשתונות ואת המשחק.

שחקנית נבחרת ספרד, מאקארנה אגילאר, נשאלה בריאיון השבוע מה היתה משנה אם היתה יכולה לחזור בזמן, וענתה: "לא הייתי נותנת לנראה פנה להסתפר". היא התכוונה לחברת נבחרתה נראה פנה (Nerea Pena),

לפני ואחרי:

לפני              

אז בדיוק כמו התספורת של נראה פנה, גם נבחרת ספרד היתה שמחה לחזור בזמן ולשנות הכול. כל עוד אי אפשר לחזור בזמן, פנה תצטרף לחכות שהשיער שלה יצמח בחזרה, ונבחרת ספרד תצטרך לחכות לטורניר הבא. לפנה יש לפחות תירוץ, היא היתה פצועה בעונה שעברה ועוד לא חזרה לעצמה. לנבחרת ספרד אין תירוצים, יש לה סגל עמוק של שחקניות מוכשרות בכל עמדה, היא זכתה במדליית הארד באולימפיאדה, ולא היתה סיבה שתודח כבר בשלב הזה של האליפות.

נראה פנה ידועה לא רק בתספורות גרועות, אלא גם בעוגות הגבינה המחרידות בטעמן שלה. לפני המשחק בין הונגריה לגרמניה, התערבו שתי חברותיה לקבוצה ההונגרית פרנצווארוש, לאורה שטיינבאך הגרמניה וזאצ'יק ההונגריה, שהמפסידה מביניהן תצטרך לאכול את אחת מעוגות הגבינה האלה (זאצ'יק הפסידה). עכשיו גם נבחרת ספרד הפסידה, והשחקניות שלה נידונו לחורף ארוך ללא כדוריד, חורף שאין בו כלום חוץ מעוגת הגבינה הנוראית של פנה. הונגריה לעומת זאת נשארת בתחרות ויכולה להמשיך לחשוב על כדוריד, מדליות ותארים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה